Motivasyonun Önemi



Motivasyonun Önemi





Hepimizde olduğu gibi benimde güzel işler yapmaya dair planlarım vardı. Yazardım çizerdim ama hep yarım kalırdı bu durum içten içe beni rahatsız etse bile engel olamazdım. En basitinden spor yapmak,daha sağlıklı beslenmek, yazılmak istediğim kulüpler gibi çoğu insan için rutin alışkanlıklar olan bu basit işleri yapmaktan acizdim. Bu durumdan bir çıkış yolu ararken odağıma takılan bir kelimeden bahsedeceğim sizlere



Motivasyon Fransızca motivation " güdüleme, harekete geçiren şey" sözcüğünden alıntı. Okuduğumuzda bize bildiğimiz diğer kelimelerden pek de farklı gelmiyor değil mi? Oysa henüz sadece taslakta olan girişimlerimizin öncelikli adımı olan hayallerimizde bile motivasyonun yeri yadsınamaz. Ben kendimi motive etmeye okumakla başladım. Ahmet Şerîf İzgören'in - Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir Hayvandır kitabı çocukluğumla gençliğim arasındaki o tatlı köprüde en güzel motive kaynağı olmuştu. Sonrasında tabi kişisel gelişime merakım arttıkça okumaya daha fazla araştırmaya ve bir yerden sonra yazmaya karar verdim. Bu kararı almak bir yana uygulamaya başlamak bile motivasyonun benim hayatımdaki yerini apaçık ortaya koyuyor. Sizlere net çizgilerle motive olmak için şunu bunu yapın diyemem her insanın iç dünyasını, kararlarını destekleyen şeyler farklıdır ancak ufak tavsiyelerde bulunabilirim çünkü başarıya giden bütün yolların zemininde yatan bu içsel eylemi başlatmadan atacağımız her adım biraz eksiktir. Bana kalırsa sağlam temeller üzerine kurulmayan her binanın en ufak sarsıntıda yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya gelmesi gibi örneklendirebilirim bu durumu. Motivasyonsuz başarı uzun vadeli olsa bile kar getireceğini sanmıyorum.




Bildiğiniz gibi motivasyon sağlamanın çok farklı yolları var. Kimimiz rekabete dayalı bir motivasyon temeli geliştiriyor (ki bence bu en yıpratıcı olanı) kimimiz daha olumlu şeylerle motive olabiliyor sosyal aktiviteler, kitaplar, filmler gibi. Burada önemli olan ise sizin için en doğru motivasyon çeşidini belirleyebilmek. Kendine henüz bir motivasyon çeşidi belirleyemeyenleriniz için bol bol biyografi okumasını önerebilirim veya okumaya vakti olmayanlarınız için biyografi belgesellerini önerebilirim. O an uğraştığınız iş ile ilgili olabilir veya bir çok farklı alanla uğraşan insanların o mevkiye gelmeden önceki halleri ve gelirken yaşadığı süreçleri incelemeniz sizin için doğru yol haritasını belirlemede ilham kaynağı olacaktır. Bir diğer önerim ise başarısızlıklarınızı da en az başarılarınız kadar önemseyip ödüllendirmeniz. -Aaa o niyeymişş.. Diye soranlarınız için sonuçlar o sonuç uğruna gidilen yollar kadar önemli olmuyor ve başarısızlıkta o sonuç uğruna gidilen yanlış yollardan biri.  Son olarak hedefler belirleyin ama öyle en dipten en tepeye olacak şekilde değil ufak ufak adımlarla başlayın ve mutlaka bunları yazın gün sonunda belirlediğiniz küçük hedeflerden yaptıklarınızın yanına tik bırakın zamanla bu da size keyif veren ve motivasyon sağlayan şeylerden biri olacaktır. Bol motivasyonlu günler dilerim sinyor ve sinyorita. 😉 Esenlikle kalın





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kelebek Etkimiz Mandela

Kendime Dair

Milenyumda İnecek Var

Yeni Yılda Sen

Geçmişten Gelen Yirmiler

Beş Planlama Tavsiyesi

Yaşamak mı? Yaşlanmak mı?

BAŞARININ ANAHTARI : RİTÜEL

Yaşandıkça Yaşamayanlar